VECTOR
  • Usługi:
  • Geodezja
    • Usługi geodezyjne
  • Skaning 3D
    • Więcej o skaningu laserowym
    • LiDAR (ULS)
    • Przykłady 3D
  • Fotogrametria
    • Fotogrametria UAV
    • LiDAR (ULS)
    • Fotogrametria bliskiego zasięgu
    • Przykłady 3D
    • Foto/Video
  • Kontakt
  • Aktualności
  • Strona główna
TW1 — baner
25 marzec 2021

Teatr Wielki

Pod koniec lutego 2021r. przeprowadziliśmy skaning laserowy jednego z pomieszczeń roboczych Teatru Wielkiego w Warszawie. Pomiar miał na celu analizę geometrii sufitu, którą doskonale można było przeprowadzić na podstawie uzyskanych w wyniku skanowania danych. 

Leica C10

Uzyskana rozdzielczość i dokładność chmury punktów (ok. 3mm) pozwoliła na wykonanie kilkunastu przekrojów poprzecznych/podłużnych. Ponad to opracowano powierzchniową analizę płaszczyznowości połaci sufitu, która wyraźnie ukazała lokalizacje największych, choć niewidocznych gołym okiem, deformacji (podobnie jak w przypadku analizy płaszczyznowości elewacji budynku CD Projekt). 
Badane pomieszczenie miało wysokość ok. 13 metrów – wykonanie podobnego pomiaru z użyciem jakiejkolwiek innej metody byłoby z pewnością mniej szczegółowe i bardziej pracochłonne. 

Docelowo, wraz z chmurami punktów i rysunkami CAD przekazaliśmy klientowi krótki raport PDF z wynikami przeprowadzonych przez nas analiz. 

Warto podkreślać, że skaning laserowy również w pozornie prostych pomiarach przynosi wymierne korzyści, jednocześnie podnosząc obowiązujące standardy dokładnościowo-jakościowe.

Galeria:

TW5
Chmura punktów - RGB
TW4
Chmura punktów - intensywność
TW3
Przekroje podłużne

TW2
Analiza płaszczyznowości
TW1
Leica C10

Modelowanie drobnych obiektów Wieża w Santoku

Related Posts

20240323_145918

Bez kategorii

Skanowanie schronu

3

Bez kategorii

Skaning linii 220kV

5 - balkony

Bez kategorii

Pałac w Bartoszewicach

Powrót do wszystkich aktualności

Wyszukiwanie

Ostatnie wpisy

  • Skanowanie schronu
  • Skaning linii 220kV
  • Pałac w Bartoszewicach
  • Pomiar elewacji budynku
  • Monitorowanie budowy drogi ekspresowej
VECTOR
© VECTOR 2025